Odchudzanie bez efektu jojo – jak tego dokonać?

jablka4

Dążenie do wymarzonej sylwetki jest wyzwaniem. Chcielibyśmy efekty widzieć jak najszybciej, przy jednoczesny jedzeniu tego, co lubimy najbardziej. Niestety, szybkość nie idzie w parze z jakością. Szybkie odchudzanie związane jest z efektem jojo, którego możemy się nabawić stosując restrykcyjne diety. Jak więc powinna wyglądać dieta, która pomoże schudnąć, a jednocześnie zapobiegnie efektowi jojo?

Diety restrykcyjne odstaw na bok

Jeżeli chcesz schudnąć, powinieneś dobrać dietę do swojego zapotrzebowania kalorycznego. Odpowiednio zbilansowane posiłki zapewnią sytość, a jednocześnie pomogą w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Restrykcyjne diety przynoszą szybkie efekty, ale niestety są one chwilowe. Zbyt niski bilans kaloryczny powoduje spowolnienie metabolizmu. W momencie, kiedy powrócimy do normalnego jedzenia, kilogramy również ponownie wrócą. Dieta musi być odpowiednio dobrana do każdej osoby. Dzięki temu stosowanie jej nie będzie wymagało wielu wyrzeczeń.

Dieta powinna być przede wszystkim nawykiem

Odchudzanie to proces długotrwały. Nowy jadłospis, powinien być nie tylko narzędziem do zrzucenia zbędnych kilogramów, ale również sposobem na życie. Dieta musi być tak dobrana, aby mogła stać się Twoim nawykiem. Nowy jadłospis powinien towarzyszyć Ci przez całe życie. Ważne są więc zbilansowane posiłki, które zaspokoją Twój głód. Eksperymentuj ze zdrową żywnością i komponuj posiłki tak, aby były smaczne i różnorodne.

Idealna dieta stworzona dla Ciebie przez specjalistów dietetyk-studiofigura.pl – dietetyk Toruń.

Wprowadź wysiłek fizyczny do swojej rutyny

Sport jest świetnym sposobem na odchudzanie. Skutecznie wspomoże cały proces i sprawi, że efekty będą widoczne szybciej. Wysiłek fizyczny nie tylko wpłynie pozytywnie na wygląd Twojej sylwetki, ale również zdrowie psychiczne. Jest sposobem na wyładowanie stresów dnia codziennego, a dodatkowo – hartuje psychikę i pobudza motywację. Jest to ważny aspekt w procesie odchudzania i utrzymywania wagi. Jeżeli dojdziesz do momentu, kiedy sport będzie Twoją rutyną, możesz być spokojny o wygląd swojej sylwetki. Codzienna aktywność pobudza mięśnie, które spalają kalorie również w czasie odpoczynku. Aktywność fizyczna zapobiega więc efektowi jojo.